آموزشی

بزرگترین اسباب بازی های لگو در دنیا

بزرگترین اسباب بازی های لگو

لگو مشهورترین اسباب‌بازی ساختنی در جهان و برندی محبوب برای کودکان و بزرگسالان است. قطعات لگو دوران کودکی بسیاری از نسل‌ها را همراهی کرده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بزرگترین لگو جهان آشنا کنیم تا ببینید که بزرگترین اسباب بازی های لگو در دنیا چه اندازه‌ای دارد.

نکته جالب لگو این است که قطعات پایه همیشه یکسان هستند. قطعه‌ای که ده‌ها سال قدمت دارد، دقیقاً مشابه قطعه امروزی است. با این حال طرح‌های لگو در طول سال‌ها به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است، مجموعه‌ها تکامل یافته‌اند و با برندهای محبوبی مانند  Star Wars، هری پاتر، Marvel  یا DC Comics شراکت‌هایی ایجاد شده است.

یکی دیگر از چیزهایی که تغییر کرده است، ابعاد لگو است. همیشه مجموعه‌های کوچک و با قیمت مناسب وجود داشته است، اما لگو با جسارت عمل کرده و سال به سال مجموعه‌های بزرگ‌تر و تماشایی‌تر را خلق کرده است. از همین رو ایده ایجاد لیستی از بزرگترین لگو جهان در تمام دوران شکل گرفت.

بزرگترین مجموعه‌های لگو در تمام دوران

تعداد قطعات در بزرگترین مجموعه‌های لگو سال به سال افزایش یافته و اخیراً از مرز 10000 قطعه عبور کرده است. فقط کسی که ساخت یکی از بزرگترین مجموعه‌های لگو در تمام دوران را تجربه کرده است، می‌داند که این کار چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، با این حال همواره تلاشی است که همیشه رضایت زیادی به همراه دارد. هم به خاطر سرگرمی فرایند ساخت و هم به خاطر تحسین نتیجه نهایی یکی از مفرح‌ترین سرگرمی‌های موجود به حساب می‌آید.

تعداد مجموعه‌های بزرگ به طور مداوم در حال افزایش است، مانند تعداد قطعات که همیشه به سمت بالا حرکت می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که لیست بزرگترین لگو جهان در تمام دوران به طور کامل از مجموعه‌های جدیدی که پس از سال 2000 منتشر شده‌اند تشکیل شود. در ادامه لیست به‌روزرسانی‌شده بزرگترین لگو جهان بر اساس تعداد قطعات آمده است.

1. نقشه جهان لگو آرت – 11.695 قطعه

شماره مجموعه: 31203

سال: 2021

مجموعه‌ای که هر رکورد قبلی را شکست. این اولین مجموعه در تاریخ است که از مرز 10000 قطعه عبور می‌کند و فاصله زیادی با دیگر رتبه‌های این لیست دارد. این مجموعه بخشی از خط تولید لگو آرت است و به شما امکان می‌دهد یک نقشه جهان از تعداد زیادی قطعه رنگی بسازید. این موضوع دستیابی به تعداد قطعات شگفت‌انگیزی مانند این را آسان‌تر کرده است، اگرچه ماهیت مجموعه آن را بیشتر به یک سرگرمی هنری تبدیل می‌کند تا یک مجموعه ساختمانی کلاسیک که سراغ داریم.

برای کسانی که عاشق سفر هستند یا به دنبال یک عنصر تزئینی لگو هستند، این مجموعه یک انتخاب غیرقابل چشم‌پوشی است و می‌توان لقب بزرگترین لگو جهان را به آن داد.

2. لگو برج ایفل – 10.001 قطعه

شماره مجموعه: 10307

سال: 2022

این لگو نماد پاریس و مشهورترین بنای تاریخی فرانسه در جهان است. این برج ایفل است که با قطعه‌های لگو بازسازی شده است، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز که از 10000 قطعه عبور می‌کند و بازتولیدی عظیم از برج را ارائه می‌دهد. برج ایفل به چهار بخش تقسیم شده است که مونتاژ را آسان‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد جزئیات را بهتر ببینید.

با این حال این مجموعه فقط تعداد زیادی قطعه ندارد، بلکه یک غول واقعی به ارتفاع 149 سانتی‌متر است. بنابراین قبل از خرید آن باید به محل قرارگیری آن فکر کنید زیرا بزرگترین لگو جهان در جهان به فضای خاصی نیاز دارند. تا زمانی که فقط یکی از آنها را تهیه کنید، مشکل حاشیه‌ای است، اما اگر کلکسیونر هستید، باید نگران فضا باشید.

3. لگو تایتانیک – 9.090 قطعه

شماره مجموعه: 10294

سال: 2021

معروف‌ترین کشتی اقیانوس‌پیما در تاریخ، اگرچه تاریخ آن یک عمر بسیار کوتاه و پایانی در اعماق اقیانوس بود اما بازسازی لگو به یکی از شگفتی‌های مهندسی اوایل قرن گذشته ادای احترام می‌کند. یک غول واقعی به طول 135 سانتی‌متر که تمام شکوه و جلال کشتی را که احتمالاً مشهورترین کشتی تاریخ است، به شکلی بزرگ بازسازی می‌کند.

4. لگو کولوسئوم – 9.036 قطعه

شماره مجموعه: 10276

سال: 2020

معروف‌ترین بنای تاریخی ایتالیا جایگاه ویژه‌ای در لیست بزرگترین لگو جهان در تمام دوران دارد. این اثری عظیم است و یکی از نمادهای رم را به طور استادانه بازسازی می‌کند. تعداد قطعات شگفت‌انگیز است و به شما امکان می‌دهد یک بازسازی پر از جزئیات و بسیار واقعی را خلق کنید.

یکی از محبوب‌ترین بناهای تاریخ را با جزئیاتی مثال زدنی نباید از دست بدهیم. کولوسئوم لگو مجموعه‌ای است که همه طرفداران لگو و تاریخ دوستان مشتاقانه منتظر آن بوده‌اند.

5. لگو میلینیوم فالکون UCS جنگ ستارگان – 7.541 قطعه

شماره مجموعه: 75192

سال: 2017

لیست بزرگترین مجموعه‌های لگو در تمام دوران یک یا پر پا قرص دارد که آن مجموعه‌های لگو جنگ ستارگان است. در طول تاریخ و در خط تولید جنگ ستارگان، نسخه‌های مختلفی از سفینه فضایی میلینیوم فالکون منتشر شده است که طرفداران قابل توجهی از سراسر جهان دارد.

6. لگو AT-AT  جنگ ستارگان – 6.785 قطعه

شماره مجموعه: 75313

سال: 2021

AT-AT از جمله عجیب‌ترین وسایل نقلیه در اختیار امپراتوری کهکشان هستند که وسایل نقلیه عظیم چهارپا مانند دایناسورهای رباتیک به نظر می‌رسند. خط تولید لگو جنگ ستارگان قبلاً نمونه‌ای از AT-AT را ارائه کرده بود، اما آخرین نسخه لگو واقعاً جذاب است.

AT-AT لگو جنگ ستارگان نهایی با طول 69 سانتی‌متر و ارتفاع 62 سانتی‌متر آماده است تا جای خود را در قفسه‌های شما بگیرد.

7. لگو ریزور کرست جنگ ستارگان – 6.187 قطعه

شماره مجموعه: 75331

سال: 2022

سری Ultimate Collector Series مورد علاقه طرفداران جنگ ستارگان است، زیرا به آنها امکان می‌دهد برخی از نمادین‌ترین سفینه‌های فضایی دنیای جنگ ستارگان را با مجموعه‌های لگو زیبا، بزرگ و پر از جزئیات بازسازی کنند. در مورد  Razor Crest، برای اولین بار از حماسه سینمایی فاصله می‌گیریم تا یک سفینه فضایی را که در سریال The Mandalorian حضور دارد، بازسازی کنیم.

داخل سفینه فضایی نیز بسیار دقیق است و می‌توان از طریق دو محفظه بار، یکی کوچک جانبی و یکی بزرگ عقب، به آن دسترسی داشت. این مجموعه شامل 4 مینی فیگور لگو از ماندالوریان، گروگو در کالسکه، Mythrol و Kuiil است. به اینها موجود Blurrg اضافه می‌شود که باید با قطعه‌ها ساخته شود و کنار هم قرار بگیرند.

8. ارباب حلقه‌ها: ریوندل – 6.167 قطعه

شماره مجموعه: 10316

سال: 2023

ارباب حلقه‌ها فیلمی است که در سال 2001 منتشر شد. بنابراین لگو ما را 22 سال منتظر گذاشت تا مجموعه‌ای را به یکی از شاهکارهای سینمای فانتزی اختصاص دهد. با این حال می‌توان گفت که ارزشش را داشت زیرا مجموعه‌ای غول‌پیکر، زیبا و پر از جزئیات ساخته شده است. این مجموعه صحنه‌ای بسیار مهم از داستان را به تصویر می‌کشد، در واقع در ریوندل است که اربابان حلقه گرد هم می‌آیند و تصمیم می‌گیرند برای سفر حماسی خود راهی شوند.

این مجموعه واقعاً زیبا است، بازسازی باشکوهی از ریوندل، با جزئیات زیادی که ما را به یاد صحنه‌های فیلم می‌اندازد. علاوه بر این برای خوشحال‌تر کردن ما، لگو 15 مینی فیگور را نیز شامل شده است و هیچ یک از شخصیت‌های اصلی فیلم را حذف نکرده است، برای همین می‌توان لقب بزرگترین لگو جهان را به آن داد.

9. لگو قلعه هاگوارتز هری پاتر – 6.020 قطعه

شماره مجموعه: 71043

سال: 2018

آیا شما از دسته کسانی هستید که سال‌هاست آرزوی بازدید از قلعه هاگوارتز را دارید؟ پس چه فرصتی بهتر از این با قطعه‌های لگو که در کنار هم آن طرح را برای ما تداعی می‌کنند.

مجموعه لگو هری پاتر به ما امکان می‌دهد یک بازسازی استادانه از رویایی‌ترین مکان کل دنیای جادوگری را بسازیم. لگو از سال 2007 نمونه‌هایی از قلعه را ساخته بود، اگرچه مهم‌ترین نمونه مربوط به سال 2010 است. از نظر سبک، نسخه جدید بر اساس همان مجموعه است، اما قطعات بسیار بیشتری دارد، بزرگ‌تر است و بسیار دقیق‌تر است. با مکان‌ها و جزئیات بیشتر که قلعه را به مکانی افسانه‌ای تبدیل کرده است.

10. لگو تاج محل  CREATOR Expert – ۵.923 قطعه

شماره مجموعه: 10256

سال: 2008 و 2017

این لگو یکی از مجموعه‌های تاریخی لیست بزرگترین لگو جهان است که در سال 2008 وارد بازار شد. این یک بازسازی زیبا یکی از زیباترین بناهای هند است. این لگو 43 سانتی‌متر ارتفاع دارد و برای چندین سال پرفروش‌ترین مجموعه لگو از نظر تعداد قطعات بود.

زیبایی آن باعث شد تا لگو در سال 2017 دوباره آن را عرضه کند و فرصتی منحصر به فرد را به کسانی که آن را از دست داده بودند، ارائه دهد. این مجموعه تقریباً مشابه نسخه قبلی خود است، فقط یک تفاوت دارد: تاج محل جدید لگو یک قطعه بیشتر دارد.

11. لگو سانتیاگو برنابئو – 5.876 قطعه

شماره مجموعه: 10299

سال: 2022

سومین استادیوم فوتبال لگو نیز بزرگترین و با بیشترین تعداد قطعات است. این افتخار به سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه رئال مادرید تعلق دارد که با اختلاف کمی از ورزشگاه بارسلونا پیشی گرفت. این مجموعه بازسازی زیبایی از تیم پایتخت اسپانیا را ارائه می‌دهد و می‌تواند به یک کالای کلکسیونی ارزشمند برای یادآوری سبک قدیمی ورزشگاه تبدیل شود.

در واقع برنابئو به طور کامل بازسازی شده و ظاهر خود را به طور کلی تغییر داده است. با این حال بزرگترین مجموعه استادیوم لگو در بازار می‌تواند راهی برای داشتن بازسازی از ظاهر کلاسیک ورزشگاه رئال مادرید در خانه شما باشد.

12. لگو باغ‌های NINJAGO City – 5.685 قطعه

شماره مجموعه: 71741

سال: 2021

برای جشن 10 سالگی سری لگو  Ninjago، یک مجموعه مطرح منتشر شد. برای علاقه‌مندان به ژاپن، نینجا و اصالت آن، این یک شاهکار دیگر است که نباید از دست داد. پس از قرار دادن تمام قطعات کنار هم، شما یک سازه به ارتفاع 73 سانتی‌متر، طول 44 سانتی‌متر و عرض 33 سانتی‌متر خواهید داشت. این مجموعه در سه طبقه ساخته شده است که هر کدام بسیار دقیق و پر از محیط‌های مختلف برای کاوش یا بازی هستند. 19 مینی فیگور برای تکمیل مجموعه و زنده‌تر کردن این باغ‌های زیبا وجود دارد.

13. لگو Diagon Alley  هری پاتر – 5.544 قطعه

شماره مجموعه: 75978

سال: 2021

Diagon Alley یک خیابان جادویی در لندن است که در پشت میخانه Leaky Cauldron در Charing Cross Road پنهان شده است.

این خیابان پر از رستوران، مغازه و فروشگاه‌های مختلف است. لگو به خوبی آن را با یک بازسازی دیدنی به طول حدود 1 متر با بسیاری از فعالیت‌های مشهور و محبوب بازسازی کرده است. ما می توانیم مغازه  Ollivander، کتابفروشی  Flourish and Blotts، فروشگاه شوخی  Weasleys’ Wizard Wheezes، فروشگاه لوازم التحریر  Scribbulus، تجهیزات  Quidditch Quality، Gelateria Fortescue و ورودی Daily Prophet را پیدا کنیم.

برای طرفداران هری پاتر که عاشق سری LEGO City نیز هستند، این مجموعه که جز بزرگترین لگو جهان بوده یک رویا است.

14. لگو Camp Nou – 5.509 قطعه

شماره مجموعه: 10284

سال: 2021

اولین پیشنهاد لگو در دنیای استادیوم‌های فوتبال، اولدترافورد منچستریونایتد بود. بازسازی بسیار زیبایی بود، اما با 3898 قطعه خود نتوانست جایگاه مطرحی در این لیست پیدا کند (اگرچه همچنان یکی از بزرگترین مجموعه‌ها است).

با توجه به استقبال از اولین استادیوم، لگو تصمیم گرفت دومی را نیز ارائه دهد و نیو کمپ بارسلونا را انتخاب کرد. این استادیوم بزرگترین استادیوم در اروپا است و بازسازی آن 20 سانتی متر ارتفاع، 49 سانتی متر عرض و 46 سانتی متر عمق دارد. برای طرفداران فوتبال و تیم بارسلونا، این چیزی فراتر از یک مجموعه است!

15. میلینیوم فالکون LEGO Star Wars UC – ۵.۱۹۷ قطعه

شماره مجموعه: 10179

سال: 2007

یکی دیگر از مجموعه‌های تاریخی لیست بزرگترین لگو جهان، مجموعه افسانه‌ای LEGO Star Wars 10179 – Ultimate Collector’s Millennium Falcon است.

امروزه همه در مورد جدیدترین نسخه کلکسیونی فالکون صحبت می‌کنند، اما لگو قبلاً در سال 2007 طرفداران را هیجان‌زده کرده بود، زمانی که این نسخه از سفینه فضایی هان سولو و چو باکا دو رکورد را به طور همزمان شکست. این بزرگترین مجموعه لگو در تمام دوران شد و اولین مجموعه ای بود که از مرز 5000 قطعه عبور کرد. به طور خلاصه، بین لگو و فالکون رابطه ای تاریخی و جذاب وجود دارد.

16. لگو LEGO NINJAGO City   ۴.۸۶۷ قطعه

شماره مجموعه: 70620

سال: 2017

با شاید در مورد دنیای نینجاگو کم بدانید، اما باید اعتراف کرد که مجموعه لگو NINJAGO City یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌هایی است که در سال‌های اخیر منتشر شده است. این مجموعه شامل یک شهر چند سطحی با جزئیات فراوان و با سبک فانتزی است.

این شهر به 3 سطح تقسیم شده و ارتفاع کلی آن 63 سانتی متر است. هر بخش دارای مناطق مجزا است و از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید، به نظر می رسد که این شهر پر از زندگی و فعالیت است.

17. ناوشکن ستاره ای امپریالی UCS LEGO Star Wars – ۴.۷۸۴ قطعه

شماره مجموعه: 75252

سال: 2019

این مجموعه یکی دیگر از مجموعه‌های سری Ultimate Collector و یک سفینه فضایی دیگر از لگو جنگ ستارگان است. این لگو غول پیکر برای طرفداران امپراتوری کهکشان با بازسازی یک ناوشکن ستاره‌ای امپریالی بسیار هیجان انگیز است. نوعی سفینه فضایی واقعاً عظیم در کهکشان جنگ ستارگان که در این بازسازی به خوبی تولید شده است. پس از کنار هم گذاشتن قطعات آن، 110 سانتی متر طول داشته و می‌توان گفت این نسخه لگو با اندازه یک اتاق نشیمن می‌تواند جاگیر و ترسناک باشد.

نتیجه‌گیری

در دنیای لگو هر چیزی ممکن است و باید گفت که لگو با جاه طلبی خود امکان دارد در سال‌های اخیر حتی لگوهایی بسازد که از ۲۰ هزار قطعه هم عبور کنند و تبدیل به سازه‌هایی بسیار بزرگ شوند. در این مطلب ما به بررسی بزرگترین لگو جهان پرداختیم و دیدیم که هر کدام هزاران قطعه دارند که چیدمان آنها کنار هم سرگرمی قابل توجه و جذابی چه برای کودکان چه برای بزرگسالان است که علاقه به دنیای لگو آنها را به سوی خود می‌کشاند . بنابراین اگر قصد خرید اسباب بازی لگو را دارید , فروشگاه اسباب بازی وی تویز مرجع جدیدترین مدل های اسباب بازی خارجی میباشد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 5 =